Atlantica ger dig som är medlem i NWYC en fördelaktig båtförsäkring med följande förmåner

• En mycket fördelaktig premie
  • Du kan ha båten i sjön från 1 april till 1 november vilket är längre tid än ordinarie BASförsäkring.
  • Jolle med värde 40 000 ingår utan extra kostnad.
  • Du får behålla dina skadefria år om du flyttar din försäkring från ett annat försäkringsbolag.
  • Atlantica Assistans ingår utan extra kostnad – om båten inte är äldre än 10 år och värd minst 50 000 kr.
  • Du får också möjlighet att teckna Atlanticas tilläggsförsäkring Exklusiv till ett rabatterat pris

Ladda ner offertdokumentet till din dator, fyll i din båts uppgifter, spara dokumentet på din dator, maila det till kristina.norman@atlantica.se eller anders.ritzler@atlantica.se så kommer du att få en offert till din mail eller till den postadress som du uppger.

Här nedan hittar du mer information om de förmåner du får:

Utökad sjötid

Atlantica ger rabatt för begränsad sjötid, men vill du som clubmedlem begränsa sjötiden får du extra sjötid i bonus av Atlantica. Ordinarie begränsad sjötid är 1/4 – 15/10, clubmedlemmar får sjötiden utsträckt till 1/11.

Jolle

Jolle upp till försäkringsvärde 40 000 kronor mot normalt 20 000 kronor utan tilläggspremie. Den måste dock uppges och vara inskriven på försäkringsbeskedet.

Atlantica Assistans

Atlantica Assistans är en dygnet-runt-bemannad larmcentral som hjälper dig om du behöver få ut en reservdel, fått ont om bränsle eller behöver bogsering. Kort sagt om båten blivit funktionsoduglig utan att det inträffat en skada som täcks av din helförsäkring ( tex gått på grund). Allt detta ingår utan extra kostnad – om båten inte är äldre än 10 år och värd minst 50 000 kr.

Tilläggsförsäkringen Exklusiv

Du får också möjlighet att teckna Atlanticas tilläggsförsäkring Exklusiv för ca 10% på premien jämfört med normala ca 20%. Denna tilläggsförsäkring ersätter bl a maskinhaveri och skador på maskinell utrustning samt saker som du kanske tappar i sjön. Teckningsregler; Segel- eller inombordsmotorbåtar värda minst 250 000 kr samt högst 10 år vid tecknandet.

Atlanticas Lojalitetsprogram

• ingen förlust av skadefrirabatt vid skada
  • vid 5 års skadefrihet 50% reduktion av självrisken vid skada
  • vid 10 års skadefrihet max 75% reduktion av självrisken vid skada.