Vårträff på Nord West-varvet, 10-12/5

I vårens uppstart, 10-12 maj, bjöd Benny & Jessica Nord West Yacht Club

hjärtligt välkomna till Vindön — alla Nord West-båtars vagga.

Vi anlände fredagen den 10 maj till marinan vid olika i tider. Vi hälsades varmt välkomna av Jessica och Benny, Mirsad tog emot vid kaj.

Vi var totalt 7 båtar, Aurora, Black Pearl, Cayenne, Cinne, Elli, Jambo och Praline.

Härligt umgänge i lånade lokaler från varvet med egen skaffning. Som alltid trevligt att träffas igen och umgås. Grillning utomhus lades raskt ned baserat på väder och vind!

Lördagen bestod av en dag i teknikens och shoppingens tecken. Ytterligare medlemmar anslöt från landvägen, Rongers, Dedorson, Bergs, Ingvar o Lisbeth Andersson.

Gästföreläsare från MasterVolt, RayMarine och Båtsystem bjöd upp till information och presentationer kring nyheter och utvecklingsmöjligheter för våra båtar. Dagen fylldes med ny information med avbrott kl 13 då vi bjöds på en utsökt fisksoppa med tillbehör.

För de som hade något mindre teknikintresse så erbjöds en tur till Göksäter, ”mini Ullared” för shopping.

Vid 18 tiden bjöd Jessica och Benny in till storslagen buffe i havets tecken, inget fattades och av ljudnivån att döma så trivdes alla mycket gott! Historierna avbytte varandra, vi har ju alla en lång gemensam historia att ta utav. Kvällen avslutades när vi gemensamt tackade värdparet för såväl den generösa gästfriheten som det trevliga sällskapet!

Söndagen bestod av stilla aktiviteter och hemfärd i egen takt.

Vid pennan, L-E Larsson